FRAMTIDEN - EMELIE GÄSTBLOGGAR


Paris. cykel. långt hår. brillor. oversizat. sommar. Cobrasnake.

Iband känner man för att skriva en massa. Tankar om framtiden till exempel. Man kan helt plötsligt se massor av bilder framför sig. Hur allt kommer bli, hur man vill att de ska bli.
Att vakna upp i en lägenhet, liten och mysig. Och egen. Bara min. Öppna de åhsåstora fönstret och titta ut över de höga byggnaderna och människorna i dom fina kläderna. Höra fåglarna kvittra och känna den ljumna värmen utifrån. Dra på sig de första kläderna man hittar, snabbt slänga på sig lite smink och ändå se fantastisk ut. Vart de här skulle utspela sig vet jag inte riktigt än. Usa har alltid vart en dröm, New york. Paris. Eller Italien. Sen skulle jag möta upp några kompisar och gå omkring och strosa på stan. Hitta de mest underbara kläderna som får en att le hela dagen. Skratta med vännerna och må bra. Gå till drömjobbet och faktiskt ha roligt. Jag vill ha ett jobb jag älskar. Fotograf eller skådespelerska, antagligen. Sen skulle jag äta med en vän på något mysigt ställe. Skratta hela kvällen och äta god italiensk mat. Italienskt forever. När jag kommer hem testar jag alla mina nya kläder framför spegeln och fotar dom gör jag också. Så jag kan visa dom på bloggen. Självklart fotar jag med min älskade systemkamera då, fin. För drömmen är att fortfarande ha tid, ork, och inspiration att fortsätta blogga. Fast då kommer jag nog ha gjort en ny blogg. Med ett bättre namn, jag har redan en massa drömnamn på lager. Nåt fint som får hjärtat att hoppa ett extra slag och som man knappar in i webbfönstret bara för att få skriva namnet. Sen skulle jag väl sitta uppe i soffan, med en varm filt och dricka smoothie. Och kolla på Vänner, för de programmet kommer alltid, alltid vara det bästa. Somna i soffan senare på kvällen till ljudet av programmet i tv-rutan.

Ungefär så. Fast mycket mycket bättre. Så vill jag ha de, iallafall just nu. Låter de inte härligt? Tänk vad mycket inspiration man kan få av endast en bild.
/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0